چند نکته مهم در بازاریابی ویدئویی!

وقتی درباره کسب و کار صحبت میکنید، حضور آنلاین قدرتمند اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد. شما می توانید به شکل های گوناگونی برای کسب وکار خود نشان تجاری درست کنید اما باید بدانید ویدئو و فیلم محبوبیتی بیش از پیش پیدا کرده است و مردم دوست دارند که اطلاعات مورد نظر خود را از طریق ویدئو عرضه کنند. تبلیغات ویدئویی موضوع موثری است که می توانید از آن به نقشه راه ساخت نشان تجاری تان بیفزایید و ارتباطتان را با مردم زیاد کنید.
در سال 2014 پژوهشی در مورد انواع راههای بازاریابی انجام گرفت و از همان وقت معلوم شد که بازاریابی ویدئویی به شدت در حال افزایش است. همچنین در سال 2016 بیش از 70 درصد از بازاریاب ها از ویدئو استفاده کرده که میزان رضایت 82 درصدی آنها نشان از موفقیت این روش می باشد.
جالب است بدانید 63 درصد از این بازاریاب ها عنوان کرده اند که در اینده دوباره خواهان استفاده از این روش هستند. آمارها نشان می دهد سه دلیل اصلی استفاده از بازاریابی ویدئویی عبارت است از
  • برندسازی نشان تجاری
  • پیدا کردن و افزایش مشتری
  • متعهد کردن مشتری
 
 – علل استفاده از بازاریابی ویدئویی چیست؟
علل اینکه، ویدئو ابزاری بدون نقص برای ایجاد ارتباط با مخاطبان است. فرقی ندارد که کسب و کار کوچک و تازه کاری داشته باشید یا زمان زیادی از شروع کارتان گذشته باشد. مخاطبان شما به هر حال ویدیوها را نگاه کرده و آن را از طریق شبکه های ارتباط جمعی آنلاین برای دوستانشان ارسال می کنند.
شبکه های اجتماعی نقش بسزایی در بازاریابی نشان تجاری شما دارند؛ باتوجه به مدت زمانی که مردم به طور روزانه در این شبکه ها می گذرانند و با توجه به افزایش مدت زمان آپلود ویدیو در اینستاگرام، باید در نظر داشته باشید که تا چه حد می توانید از این شبکه ها بهره ببرید.
اولین دلیلی که باید ویدئو را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید این است که مخاطبان نسبت به شما احساس و تعهد پیدا کنند. دیدن همیشه تاثیرگذارتر از خواندن است. مردم همیشه دوست دارند با افراد واقعی و احساسات واقعی سروکار داشته باشند.
دلیل دیگر بسیار مهم این است که مردم برای دیدن رغبت بیشتری دارند تا خواندن.  همیشه به یاد داشته باشید ویدئو بیشتر در ذهن می ماند و ماندگاری بیشتری دارد تا خواندن مطالب.
– عامل موفقیت در بازاریابی ویدئویی چیست؟
هر موضوعی که در ویدئو خود بگنجانید، به ارزش نشان تجاری تان اضافه شده و به نوعی رشد می کند. چه این ویدئوها تفریحی و خنده دار باشند و چه برای آگاهی و آموزش مردم ساخته شده باشند، می توانند نقش مهمی در ساخت نشان تجاری شما ایفا کنند.
درضمن به یاد داشته باشید که هرچقدر هم که ویدئوهای شما خلاقانه باشند، باز باید به مخاطبان توجه کرده و سلیقه شان را در نظر بگیرید. باید بدانید آنها به چه چیزهایی علاقه دارند و چه چیزی می خواهند بدانند؟ اینها سوالاتی است که باید در هنگام ساخت ویدیو از خود بپرسید.
– سعی کنید احساسات را برانگیزید
اگر یک استراتژی بازاریابی ویدئویی بتواند کاری کند که احساسات زیادی در مخاطبان ایجاد شود، ارزش زیادی به نشان تجاری خود خواهد افزود. زمانی که احساسات مردم برانگیخته شود، آنها ویدئوی مورد نظر را بارها و بارها به اشتراک می گذارند و نقد و بحث زیادی حول محور آن ایجاد خواهد شد. ویدئوهای خوب و احساسی برای چنین منظوری، عالی هستند و حتی پتانسیل ویروسی شدن را نیز دارند.
– به مخاطبان خود آموزش دهید
برخی اوقات بهترین و محبوب ترین ویدیوها آنهایی هستند که چیزی را به مردم می آموزند. تهیه فایل آموزشی ویدئویی انجام کاری خاص به شدت مورد استقبال قرار می گیرد. ایا شما هر از چند گاهی در گوگل چیزی را جستجو می کنید؟ این روش عالی برای درگیر کردن مخاطب و نشان دادن تخصص تان به اوست.
www.MahandMedia.ir