چگونه یک متن تبلیغاتی جذاب و تاثیرگذار بنویسیم؟

شاید همه افرادی که میخواهند متن تبلیغاتی بنویسند یا به دنبال سناریو جذاب برای تبلیغات خود هستند به این می اندیشند که چگونه باید این کار را بکنند. امروزه به دلیل اینکه تبلیغات غیر واقعی زیاد به چشم می آید و بسیاری از مشتریان کسب و کارها در دام این تبلیغات افتاده اند بسیار سخت تبلیغات را باور و به آن اعتماد می کنند و هر متن یا سناریویی نمیتواند موثر واقع شود.

ولی در چنین شرایطی چگونه باید متن خود را بنویسیم؟!

 

روش نوشتن متن تبلیغاتی

 

پیشنهاد اول این هست که سناریو تبلیغاتی خودتون رو به کسانی بسپارید که تجربه کافی رو در این حرفه دارند ولی اگر به هر دلیلی می خواهید این کار را خودتان انجام دهید باید به چند مورد توجه کنید.

  • مورد اول اینکه ببینید هدف شما از تبلیغ چیست؟

هدف شما برندسازی است؟ یا میخواهید محصول و خدمات خود را به اطلاع دیگران برسانید؟

اگر هدف شما برندسازی است نیاز به ارائه حجم زیادی از اطلاعات نیست و سناریوی شما باید به شکلی باشد که در ذهن مخاطب ماندگار شود. به گونه ای که برند شما در کنار برند همکارانتان در ذهن مخاطب بماند. شما شاید با یک متن طنز یا حیرت انگیز بتوانید این کار را انجام دهید. یکی از اثرات تبلیغ این است که بتواند برند شما را در کنار همکاران و رقیبان شما قرار داده و برند شما به مرور زمان جای آنها را در ذهن مخاطب بگیرد.

اگر هدف شما معرفی محصول یا خدمات است باید با ارائه اطلاعاتی در مورد ویژگی های محصول خود این کار را انجام دهید. ولی اینجا دو نکته بسیار مهم این است که شما باید ویژگی هایی از محصول یا خدمات خود را بیان کنید که محصولات یا خدمات هم رده و هم نوع شما آن خصوصیات را نداشته باشند. نکته بسیار مهم بعدی که نباید شما آن را فراموش کنید این است که باید متن و سناریو شما به شکلی باشد که بتواند اعتماد مشتری را جلب کرده و او با اطمینان به سراغ شما بیاید.

  • مورد دوم باید شما مخاطب خود را شناسایی کنید و سناریو خود را بر اساس مخاطبین هدفتان به نگارش درآورید.

دسته بندی مخاطبان می تواند بر اساس موارد زیر باشد:

الف- سن مخاطب

ب- تحصیلات

پ- طبقه اجتماعی

ت- و…

برای مثال اگر سن مخاطبان شما محصل است بهتر است با زبان محاوره ای بیان شود و اگر سن آنها بالاتر است شاید بهتر باشد که با زبان دیگری بیان شود. اگر طبقه اجتماعی مخاطب هدف شما شاغل بازاری است یا دانشجو تبلیغ برای این دو طبقه اجتماعی نیاز دارد که با زبان متفاوتی بیان شود.

  • یکی از مواردی که شما باید به آن توجه کنید روش تبلیغی شماست. متن تبلیغ صوتی و ویدئویی با متن تبلیغ نوشتاری متفاوت است. در تبلیغ نوشتاری باید بسیار خلاصه نویسی کرد چون کمتر کسی برای خواندن متن تبلیغاتی وقت صرف می کند و باید به چند عبارت تیتروار بسنده کرد. ولی در تبلیغ ویدئویی یا صوتی به دلیل وجود جذابیت های تصویری و صوتی مخاطب وقت بیشتری برای آن می گذارد و به همین دلیل می توان اطلاعات بیشتری ارائه داد.

 

در نوشتن متن تبلیغاتی شما با استفاده از بعضی عبارات می توانید تاثیر تبلیغ را چند برابر کنید. برای مثال عبارات:

– شگفت انگیز

– خاص

– لذت بخش

– پر درآمد

– پر سود

و دیگر کلمات مشابه، در اثر گذاری بیشتر متن شما بسیار حائز اهمیت است.

 

در پایان متن تعدادی از تیزرهای تبلیغاتی را به همراه لینک تیزر ساخته شده برای آشنایی بیشتر شما ارائه می کنیم:


دیگه نگران برگزاری مجالس خودتون نباشین.

اگه دنبال برگزاری یه مهمونی فوق العاده شیک و متفاوت هستین، موسسه تشریفاتِ داوری فرد میزبانی مطمئن برای مراسم های شماس.

برگزاری صفر تا صدِ مراسم از سالن و باغ اختصاصی داخل شهر تا پذیرایی و تمومی خدمات مجالس با بهترین قیمت

شما می تونین با استفاده از ایده های جالب و خلاقانه مشاوران و طراحان مجرب و متخصص ما، جذابیت مهمونیا و مراسماتونو چند برابر کنین.

راحت و آسوده خاطر به زندگی روزمره تون برسین و کار رو به کاردون بسپارین

شرکت تخصصی تشریفات داوری فرد


إ… چیه؟ تو و استرس؟

فردا امتحان داری؟ تو که برای کتابهای کمک آموزشی و معلم خصوصی کلی هزینه کردی!   هیچی به هیچی؟

ببین! من یه راه حل ویژه برات دارم.

قلم هوشمند آموزشی نگین جدیدترین تکنولوژی آموزشی در کشوره که با تلفیق آموزش های سنتی و مدرن به کمک شما اومده. همچنین معلمان و والدین با استفاده از این قلم  با جدیدترین متدهای آموزشی آشنا شده که باعث آموزش بهتر مفاهیم درسی به دانش آموزان میشه. ضمنا کلیه محتوای موجود در این محصول مطابق با آخرین تغییرات کتب درسی و دارای تاییدیه از سازمان پژوهش و وزارت ارشاده.

مهمتر از همه این قلم آموزشی علاوه بر اینکه با محیط ویندوز و اندروید سازگاره، قابلیت بروزرسانی داره و “با یک بار خرید” در سالهای مختلف تحصیلی میشه ازش استفاده کرد.

قلم هوشمند آموزشی نگین


دنبال یک شغل پر درآمد هستی؟ طلافروشی یک شغل شگفت انگیز و خاصه که خیلیا آرزوی اون رو دارند .

اما صبر کن میدونی اگر بخوای وارد این شغل بشی علاوه بر اینکه برای گرفتن مجوز لازمه کلی وقت بزاری،

باید یک محل کار ایمن و کلی تجهیزات امنیتی هم تهیه کنی و اینکار به سرمایه بسیار زیادی نیاز داره؟

مهم تر از همه باید تخصص و تجربه کافی هم داشته باشی تا مبادا دچار مشکل نشی.

ولی نگران نباشید! همین حالا با حداقل سرمایه در طلاکاران یک طلا فروش شوید.

مشاهده تیزر تبلیغاتی


شاید بد نباشد بدانید که طی سال‌های گذشته تولید کننده های تیزرهای تبلیغاتی و مستندسازان برای خوانش گفتار متن ویدئوهای خود، از دوبلورها و گویندگان شناخته شده و یا نریتور های جوان حرفه ای بهره گرفته‌اند که همین موضوع باعث ارتقاء سطح کیفی آثار و افزایش مخاطبان جهت تماشای تیزرها شده است.

شما در این صفحه می توانید نمونه صدای تعدادی از گوینده ها را برای تیزر یا کلیپ های تبلیغاتی بشنوید و با بهره گیری از صدای آنها جذابیت تیزر و ویدئوهای خود را چندین برابر کنید.

تمامی گوینده ها کاملا حرفه ای بوده و به طور تخصصی در این حوزه فعالیت می کنند.

 

موفق و پیروز باشید…

www.MahandMedia.ir

1 پاسخ

دیدگاه ها غیر فعال است.