موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک مجموعه ای است تشکیل شده از طراحی، انیمیشن و تکست، همراه با صدا و موسیقی، که با گرافیکی زیبا به صورت فلت یا تخت طراحی می شود و تقریبا با همه رسانه ها همخوانی دارد.

امروزه موشن گرافیک یا علم ترکیب حرکت و صوت در رسانه ها به جائی رسیده است که امروزه با حرکت دادن و جان بخشی به تصاویر ثابت و اضافه کردن افکت های صوتی به آنها می توان آثار شگفت انگیزی را خلق کرد که در نوع خود بی نظیرند و منتهی به تولید تبلیغات کوتاه تلویزیونی و اینترنتی می شوند. باید توجه کنیم که این تیزرهای تبلیغاتی از نظر زمان پخش معمولا کوتاه و در حدود یک دقیقه می باشند.

گرافیک تخت و فلت در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و دوستداران و مخاطبان بسیار زیادی پیدا کرده است و دلیل این امر سادگی و زیبایی ای است که جایگزین طرح های پیچیده و با ریزه کاری های زیاد شده است.

این محبوبیت تا جایی پیشرفته است که باعث تولید بازی ها فلت و جایگزینی آیکن های ویندوز و اپلیکیشن ها و حتی تغییر لوگوی شرکت های بزرگ دنیا نیز شده است.

تغییر لوگو شرکت های بزرگ به فلت موشن

تغییر لوگو شرکت های بزرگ به فلت موشن

موشن گرافیک که در حال حاضر یکی از پر طرفدارترین رشته های هنر دیجیتال میباشد علم استانداردی است که بصورت حرفه ای در بر گیرنده نرم افزارهای زیر است

1- Adobe After Effects

2- Adobe Premier

3- Autodesk Combustion

4- Autodesk Maya or 3DS Max

5- Apple Motion

6- Final Cut pro

7- Avid Xpress

این ها نرم افزارهای معمول، برای کسانی است که به شغل گرافیک متحرک یا موشن گرافیک علاقه مند هستند.

در نمونه ای راحت تر به این صورت باید بیان کرد که در گرافیک متحرک اول باید یک طرح گرافیکی زنده را در نرم افزارهای طراحی مانند ایلوستریتور یا فتوشاپ در لایه های مجزا طراحی کرده و سپس آنها را با همان فرمت خودشان ذخیره کرده و سپس آنرا به صورت مستقیم وارد نرم افزارهائی چون افترافکت یا نرم افزارهای دیگر میکنیم تا بتوانیم انها را در تایم لاین خروجی نهائی انیمیشن رندر کنیم.

موفق و پیروز باشید.

www.MahandMedia.ir

1 پاسخ
  1. محمد
    محمد گفته:

    سلام
    ممنون از محتوای خوبی که منتشر میکنید.

    ما به همراه یک گروه از متخصصین حوزه وب گروه تلگرامی جامعه وبمستران ایران را لانچ کردیم.

    با توجه به اینکه شما هم در این
    زمینه فعال هستید خوشحال می شیم به ما بپیوندید تا تعاملات مفیدی
    باهم داشته باشیم
    لینک گروه خدمتتون
    https://t.me/joinchat/DBhKUBJE3gUMxzABig66Ig

دیدگاه ها غیر فعال است.